"Világszerte médiaszenzáció lett a finn ötletből, hogy az ország oktatási rendszerében eltörölnék a tantárgyakat, és helyette témák köré építenék fel az oktatást már általános iskolától kezdve. ... A jelenségalapú oktatást kísérleti jelleggel fogják bevezetni, projektek mentén fogják megszervezni, és a cél az, hogy több tanár irányítása alatt több tantárgy tudásából építkezve hozzanak létre valamit. Hogy milyen témában, mennyi idő alatt, milyen formában kell megvalósuljon mindez, abban a tanárok teljesen szabad kezet kapnak, az egyetlen feltétel, hogy a diákoknak is bele kell folyniuk a tervezésbe. ...
... hasonló jelenségalapú oktatás zajlik már egy norvég iskolában több mint negyven éve, hatalmas sikerrel.
Az oslói Ringstabekk iskolába 425 diák jár, akik 13 és 16 éves kor közöttiek. Az iskola ötletét még a hetvenes években a tanároknak az a felismerése szülte, hogy a diákok nem igazán figyelnek arra, amit az iskolában tanítanak nekik. Egy dán oktatási szakember, Knud Illeris munkássága adta az ötletet, hogy tantárgyak közötti átjárást biztosító módszerekkel kéne próbálkozniuk. ...
... A tanárok már eleve úgy jelentkeznek ide dolgozni, hogy tudják, nem csak saját szakterületükkel kell foglalkozniuk, hanem más képzettségű kollégáikkal multidiszciplináris tanárcsapatokat alkotnak.
Egy ilyen csapatban 4-6 tanár van, akik 60-75 diákkal foglalkoznak. A tanárok közösen állítják össze a diákok heti menetrendjét, és saját tanítási tervüket is, amit közben hozzáigazítanak a nemzeti tantervhez és az iskola vezetőinek elvárásaihoz. Az iskola számos tantárgyakon átívelő oktatói eszközt alkalmaz, például ilyen a történeti szálak felépítése vagy a különféle szerepjátékos feladatok. Fontos a tanárcsoportok közötti kommunikáció is, ezzel érik el, hogy miközben nincs egységes tanterv az iskolában, a diákok más-más módszerekkel ugyan, de a végén mind hasonló megszerzett tudással és tapasztalatokkal távozhassanak. ...
... Az iskolában szinte minden feladat kis csoportban zajlik, egyszerűen azért, mert a tanároknak meggyőződése, hogy a diákok sokkal többet tanulnak akkor, amikor épp beszélgetnek és közösen gondolkodnak, mint amikor csak csendben merednek maguk elé. ...
... Az iskola ugyanakkor illeszkedik a nemzeti kerettantervhez, azaz a diákok ugyanúgy kapnak például osztályzatokat, mint más iskolákban, és ugyanúgy részt vesznek az országos vizsgákon, mint amilyen a középiskolát lezáró érettségi. A statisztikák azt mutatják, hogy az iskola tanulói ezeken a vizsgákon rendre az ország legjobbjai között szerepelnek. ...
„Mi nem számológépeket fejlesztünk, hanem emberi lényeket.”"
A teljes cikk elolvasható itt: http://444.hu/2015/04/29/egy-norveg-iskolaban-mar-negyven-eve-eltoroltek-a-tantargyakat-es-az-egesz-egy-hatalmas-sikertortenet/
A képek az iskola honlapjáról valók.
Képgalériák az iskola honlapján:
http://ringstabekk.net/index.php?parID=103&pageID=123&page=-+Multiring
http://ringstabekk.net/index.php?parID=103&pageID=139&page=-+Accross+the+Universe+2010
http://ringstabekk.net/index.php?parID=103&pageID=109&page=-+Smykkedesign
http://ringstabekk.net/index.php?parID=103&pageID=99&page=-+Spr%26aring%3Bkdag
http://ringstabekk.net/index.php?parID=103&pageID=144&page=-+Gjenbruk